כירופרקט

כאבי גב תחתון פוגעים בכ- 90% מהאוכלוסייה הבוגרת במהלך ימי חייה. כאבי גב תחתון גורמים לחוסר נוחות רבה, פעילות מוגבלת, ירידה באיכות החיים, תסכול וסבל רב. כאבי גב תחתון יכולים לנבוע לפחות מסיבה אחת אם לא יותר תחושת הכאב יכולה לבוא ממקור שרירי (התכווצות או מתיחה), אך הגורם תמיד כולל גם את עמוד השדרה והמערכת העצבית. פעילות יתר או חוסר פעילות יגרמו לכאבי גב תחתון אשר יכולים להתדרדר עד למצב של פריצת דיסק. ברוב המקרים, תקיעות, אי ניידות, יציבה לא תקינה, נוקשות, חוסר גמישות ברקמות, לחץ וגירוי עצבי מעורבים בשחיקה והרס של הדיסק בין החוליות.

כאבי גב תחתון – פריצת דיסק

כאבי גב תחתון הנובעים ממצבי סטרס, מתח יומיומי, טראומה, יציבה לא תקינה בסביבת העבודה, סביבת שינה לא מתאימה, כל אלו גורמים ללחץ פיזי על עמוד השדרה והמערכת העצבית. אין זה משנה אם הסטרס הוא ממקור אנטומי או נפשי, כאבי גב תחתון המופיעים מסיבות אלו קיימים ברמות שונות ולפרקי זמן קצרים או ממושכים. כאבי גב תחתון הם בין הגורמים השכיחים ביותר להיעדרות מהעבודה. עודף משקל גוף גם הוא יכול לגרום להופעת כאבי גב תחתון. עמוד השדרה שהוא מרכז השלד שלנו מתקשה לעיתים לשאת את משקל גופנו, המים, רקמות השריר, רקמות העצם ושאר האיברים להם משקל פונקציונאלי. כאשר אנו מכבידים על השלד במשקל עודף אנו מפרים את איזון הגוף ע”י הגדלת מסה שומנית וירידת מסת שריר.מצב זה יכול לגרור אחריו כאבי גב שונים העלולים להתגבר ללא טיפול מתאים.כאשר חולה ניגש לרופא המטפל בכאבי גב תחתון, לא בהכרח הוא יופנה לביצוע בדיקות. בהרבה מקרים יקבל מרשם לתרופות אנטי דלקתיות ונוגדי כאב. במקרים אחרים לאחר בדיקה גופנית יופנה המטופל לביצוע שיקוף (רנטגן). לא תמיד מראה השיקוף תוצאות חד משמעיות, אך באופן כמעט קבוע יינתנו לחולה משככי כאבים. חשוב להבין שהופעת כאבי גב תחתון הינם סימפטום לבעיה בגוף, ולכן משככי כאבים אינם הפיתרון היעיל לטיפול בבעיה. כאשר פונה החולה לטיפול הוליסטי מבוקר יוכל המטופל לטפל בבעיה מן השורש. הטיפול ההוליסטי המתקדם והמבוקר ביותר כיום הוא הטיפול הכירופרקטי. משרד הבריאות האמריקאי קבע כי הטיפול הכירופרקטי הוא היעיל ביותר בפתרון כאבי גב תחתון. כירופרקט הוא מומחה בטיפול בעמוד השדרה באופן טבעי ללא זריקות, סמים וניתוחים.

פריצת דיסק מה זה אומר?